loading...
عشق ما پرسپولیس
آخرین ارسال های انجمن
✘ zahra بازدید : 2821 سه شنبه 21 شهریور 1391 نظرات (0)



برنامه «90» در شبي كه از بررسي بازي‌هاي ليگ برتر و جار و جنجال‌هاي آن خبري نبود، سري به روزهاي گذشته فوتبال ايران زد و تاريخچه آن را با فيلم‌ها و تصاوير قديمي و همچنين دعوت بازيكنان شاخصي از هر كدام از دهه‌هاي فوتبال بررسي كرد.

 

 

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، برنامه شب گذشته «90» برخلاف برنامه‌هاي ديگر آن به بررسي مشكلات داوري و جار و جنجال‌هاي روزمره فوتبال ما اختصاص نداشت، بلكه عادل فردوسي‌پور در اين برنامه سري به تاريخچه فوتبال ايران زد و در بخش‌هاي مختلف، هر دهه از فوتبال ايران و فراز و نشيب‌هايي كه داشت را بررسي كرد. همچنين به بازي‌ امروز تيم ملي ايران با لبنان نيز پرداخت.

 

در ابتداي برنامه گزارشي از وضعيت فوتبال لبنان پخش شد. همچنين يكي از بازي‌هاي قديمي ايران برابر لبنان در دهه هفتاد نيز پخش شد كه آن بازي را ايران با پيروزي چهار بر صفر در شرايطي پشت سر گذاشت كه در گل‌هاي ايران خبري از ايجاد موقعيت به وسيله اوت دستي و سانتر از جناحين نبود.

 

براي بررسي تاريخچه فوتبال ايران گزارشي از نحوه ورود اين رشته به ايران و نخستين بازي‌هاي فوتبال در كشور پخش شد. اين گزارش با تصاوير و فيلم‌هاي سياه و سفيد همراه بود و روي فيلم‌هاي بازي صداي گرم عطاالله بهمنش نيز پخش شد.

 

 

عارف قلي زاده از پيشكسوتان تيم ملي و استقلال به عنوان نماينده دهه 40 فوتبال ايران نخستين ميهمان برنامه «90» بود. او از نحوه فوتباليست شدنش صحبت كرد كه با يك توپ و زمين خانگي كنار خانه‌شان در تبريز آغاز شد و در ادامه به تيم خردسالان باشگاه دوچرخه‌سواران رفت.

 

عارف قلي زاده كه با پيراهن آبي در برنامه حاضر شده بود، در همين رابطه گفت: من استقلالي هستم و به اين تيم تعصب دارم و هيچ گاه پيراهن آبي از تنم در نمي‌آيد.

 

اين پيشكسوت فوتبال كه حدود 80 سال سن دارد، برد سه بر صفر تيم ملي ايران برابر رژيم صهيونيستي را به عنوان بهترين و زيباترين خاطره فوتبالي‌اش نام برد.

 

عارف قلي زاده با انتقاد از مسئولان باشگاه استقلال گفت: آنها اصلا اسمي از ما نمي‌برند و بازيكنان امروزي اصلا ما را نمي‌شناسند. مسئولان بايد بگويند كه فوتبال چگونه تا امروز ادامه پيدا كرده است و هر باشگاهي براي پيشكسوتانش بايد پرونده‌اي تشكيل دهد. من از روزي كه فوتبال را كنار گذاشته‌ام تاكنون به ورزشگاه آزادي نرفته ام و بازي‌ها را از طريق تلويزيون دنبال مي‌كنم. تاكنون كسي مرا براي ديدن بازي دعوت نكرده است. در حالي كه بايد ما را به نسل جديد معرفي كنند تا بفهمند كه اين فوتبال از كجا به اينجا رسيده است.

 

او همچنين معتقد بود كه امروز تيم ملي ايران صددرصد برابر لبنان به پيروزي مي‌رسد.

 

موضوع برنامه شب گذشته «90» روي بخش‌هاي ديگر آن هم تاثير گذاشت و بخش فوتبال از نگاه امروز كه در عكس هاي ارسالي مردم از بازي‌هاي ليگ و اتفاقات روز فوتبال اختصاص داشت، به فوتبال از نگاه ديروز تغيير نام داد و در اين بخش عكس‌هاي قديمي پخش شد تا اين بخش هم با موضوع برنامه همراهي داشته باشد.

 

گزارشي از وضعيت فوتبال ايران در دهه پنجاه و موفقيت‌هاي فوتبال ايران در اين دهه از جمله صعود بدون شكست به جام جهاني، تجربه دو المپيك 72 و 76، قهرماني در جام ملت‌هاي آسيا و ... مقدمه‌اي بود تا حسن روشن به عنوان نماينده اين دهه فوتبال ميهمان برنامه «90» شود. او از نحوه ورودش به فوتبال صحبت كرد و هم بازي بودن پدرش با عارف قلي زاده و هم نسلان او را به عنوان اصلي‌ترين مشوقان براي ورود به فوتبال معرفي كرد.

 

حسن روشن از رايكوف و اوفارل و نقش مثبت آنها در روزهاي خوش فوتبال ايران صحبت كرد. در ميان صحبت‌هاي عادل فردوسي‌پور و حسن روشن از عطاالله بهمنش هم ياد شد و مجري برنامه «90» شب گذشته را به عطاالله بهمنش تقديم كرد.

 

حسن روشن در اين برنامه هم فتح‌الله‌زاده و استقلال را از كنايه‌هايش بي‌نصيب نگذاشت و گفت: پس از اين كه دو، سه سال در امارات بازي و شش سال مربيگري كردم به ايران برگشتم و قرار بود در كنار ناصر حجازي من به بازيكن سازي بيانديشم و ناصر حجازي تيم اصلي را در اختيار داشته باشد و به نوعي همان مسير رايكوف را مي‌خواستيم پي بگيريم، اما در اين ميان يك نفر كه قرار بود با ما كار كند، جا زد. علي فتح‌الله‌زاده شخص خوبي است، ولي حرف‌هايش، حرف نيست و آن زمان در حالي كه قرار بود در كنار من و حجازي باشد، در ميانه راه ما را تنها گذاشت.

 

روشن ادامه داد: من در استقلال به دنبال دست و پا كردن شغل نيستم و هيچ وقت آرزو نمي‌كنم كه اين تيم ببازد. من مخالف كارهايي هستم كه در يك باشگاه بايد انجام شود، اما در استقلال صورت نمي گيرد. اميدوارم فتح‌الله‌زاده سر و ساماني به اين باشگاه بدهد. ديگر از بس لفظ كهكشاني را شنيديم خسته شديم.

 

عادل فردوسي‌پور با دعوت فرشاد پيوس از گلزنان برتر دهه 60 فوتبال ايران به بررسي اين دهه پرداخت. پيوس از زمين‌هاي خاكي محله نازي آباد و شروع بازي‌اش از همين محله صحبت كرد.

 

او همچنين درباره استعفاي 14 نفره بازيكنان ملي‌پوش در زمان سرمربيگري مرحوم پرويز دهداري حرف زد و معتقد بود وقتي حالا به اين مساله نگاه مي‌كند به اين نتيجه‌ رسيده است كه كارشان درست نبوده است.

 

پيشكسوت پرسپوليس همچنين معتقد است كه رفاقتي كه در زمان آنها در پرسپوليس وجود داشت، حالا در اين تيم پايتخت نشين ديده نمي‌شود.

 

فرشاد پيوس از خداحافظي‌اش در ديدار برابر استقلال و محروميت‌هايي كه از سوي فدراسيون گريبانش را گرفته بود نيز سخن به ميان آورد.

 

فرشاد پيوس درباره بازي امروز ايران و لبنان گفت: بازي سختي برابر لبنان داريم، چرا كه آنها تيم شناخته شده‌اي نيستند و معمولا چنين تيم‌هايي مقابل تيم‌هاي بزرگ خوب كار مي‌كنند. ما اگر بتوانيم در اين بازي پيروز شويم، 70 درصد از مسيرمان براي صعود به جام جهاني را طي ‌كرده‌ايم.

 

رضا شاهرودي نماينده فوتبال دهه هفتاد ايران بود. فوتبالي كه آن روزها توانست با برد شيرين برابر استراليا به جام جهاني فرانسه برسد.

 

رضا شاهرودي كه دوران آرام و بي‌حاشيه‌اي را در زمان بازيگري‌اش سپري نكرده بود، در حالي برابر عادل فردوسي‌پور قرار گرفت كه او از دهه هفتاد و حاشيه‌هاي اين بازيكن در آن زمان هم نگذشت و صحبت‌هاي آنها بيشتر معطوف به اختلافات شاهرودي با برخي از بازيكنان، اخراج او از تيم ملي دوران مايلي كهن و ساير مسايل مربوط مي‌شد.

 

نتيجه‌ نظرسنجي برنامه كه مربوط به پيش‌بيني بازي ايران برابر لبنان در بازي امشب بود، پايان بخش برنامه نوستالژيك «90» شد. 78 درصد مردم به برد ايران برابر لبنان راي دادند، 17 درصد معتقد بودند كه اين بازي به تساوي كشيده خواهد شد و تنها پنج درصد براي لبنان شانس برد را قائل شدند.

 

برچسب ها 90 ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    طرفدار کدوم تیمی؟؟
    بازیکن محبوبتون؟؟؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 96
  • کل نظرات : 223
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 19
  • آی پی امروز : 11
  • آی پی دیروز : 36
  • بازدید امروز : 187
  • باردید دیروز : 258
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 963
  • بازدید ماه : 2,871
  • بازدید سال : 7,767
  • بازدید کلی : 397,094
  • کدهای اختصاصی
    Online User

    ابزار هدایت به بالای صفحه